TRIBUANA-ΤΡΕΙΣ ΚΟΣΜΟΙ.The awakening of the 3 world.

Καλλιεργώντας την έκφραση των 3 κόσμων:Σκέψη, συναίσθημα,σώμα.Μια πρόταση δουλειάς για το θέατρο που εμπνεύστηκε και διδάσκεται απο τον Tapa Sudana-ηθοποιό απο το Bali.Ανοιχτή παρουσίαση της δουλειάς για όσους ενδιαφέρονται γι'αυτή την προσέγγιση.

Sunday, May 16, 2010

Master's Considerations




~Θεωρήσεις ενός αριστοτέχνη δασκάλου~


· 1. Αποδέχεται τις δυσκολίες και τα όριά του μπροστά στους μαθητές του.

· 2. Διατηρεί τη σιωπή του.

· 3. Είναι γαλήνιος και ήρεμος, έχει συνείδηση της έκφρασης των συναισθήματων.

· 4. Έχει ήρεμη και καθαρή σκέψη.

· 5. Είναι μετριόφρων, απλός και ουσιαστικός.

· 6. Αποφεύγει τα αστεία που περιφρονούν τους μαθητές.

· 7. Είναι ευγενικός και μπορεί να βλέπει εμπρός, να προ-βλέπει.

· 8. Είναι υπομονετικός με τους μαθητές που δεν έχουν θάρρος και είναι αδύναμοι.

· 9. Εκπαιδεύει τους σκληρούς μαθητές με καλό τρόπο και συμβουλές.

· 10. Δε φωνάζει στους μαθητές που κάνουν ερωτήσεις.

· 11. Ενδιαφέρεται για την ερώτηση του μαθητή του και ακούει προσεχτικά.

· 12. Καταλαβαίνει την ερώτηση και απαντά μόνο στην ερώτηση.

· 13. Αποδέχεται τις δικαιολογίες και βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

· 14. Αποδέχεται το λάθος του και παραδέχεται/τιμά την αλήθεια.

· 15. Εμποδίζει προληπτικά το μαθητή από το να μάθει καταστροφικά πράγματα.

· 16. Αφυπνίζει τους τρείς κόσμους (σώμα, συναίσθημα και σκέψη ) προς το μονοπάτι του οικουμενικού πνευματικού δρόμου της ζωής.

· 18. Είναι ακριβής, ξεκάθαρος και σταθερός.

· 19. Προτιμάει/ενθαρρύνει την έκφραση παρά την υποταγή.

· 20. Ξέρει πως να υπάρχει : άλλοτε μπροστά σαν οδηγός, μερικές φορές στη μέση σαν συμμετέχων, μερικές φορές πίσω βλέποντας και παρατηρώντας ώστε όλα να πηγαίνουν καλά.

· 21. Πάντοτε έτοιμος να δώσει και να μεταδώσει τη γνώση με φροντίδα και αγάπη.

· 22. Ο στόχος/σκοπός και η ικανοποίηση ενός master είναι να μεταμορφώσει έναν μαθητή σε δάσκαλο/master.

· 23. Προσφέρει συμβουλές και εξηγήσεις ανάλογα με το επίπεδο /την ωριμότητα , του μαθητή. Σ’αυτή την περίπτωση είναι χρήσιμο να ξέρει εκ των προτέρων την εσωτερική κατάσταση ενός μαθητή, πως εκφράζει τους τρείς κόσμους και τους στόχους του/της, στην πράξη/δράση.

· 24. Σέβεται τις γνώμες του μαθητή/της μαθήτριάς του και του/της υποδεικνύει που θα φτάσει με τη γνώμη του/της.

· 25. Διατηρεί τη συμπεριφορά και την εμφάνιση ενός master, είναι ο καθρέφτης της υγείας του στο σώμα, το συναίσθημα, τη σκέψη και το πνεύμα.

· 26. Πρώτα απόλα υπηρετεί τους μαθητές.

· 27. Συμπεριφέρεται έχοντας στο νου ότι τρέφει όλους τους κόσμους/ τον καθένα μαθητή , ακόμη κι όταν μιλάει σε έναν μαθητή.

· 28. Σκέπτεται αναλυτικά και σφαιρικά/παγκόσμια την ίδια στιγμή.

· 29. Σε κάθε έκφρασή των τριών κόσμων του/της (σώμα, συναίσθημα και σκέψη) πάντα περιέχει συμπόνοια και οικουμενική αγάπη.

· 30. Κάθε πράξη πρέπει να είναι φυσική, στο δρόμο που τιμά το νόμο της φύσης, καλλιεργεί τη φύση.

νº 1-15

από τον Hakki Ibrahim , σοφός από την Τουρκία- μετάφραση στα Γαλλικά από τον Ali Ichsan Kaleçi

νº16-30

από τον Tapa Sudana.




Masters Considerations (English)

1. Accept difficulties and his limits in front of his/her students.
2. Keep maintaining his/her silence.
3. Be calm and serene, aware of emotional expression.
4. Restful thought and clear.
5. Be modest, simple and essential.
6. Avoid jokes that despise students.
7. Gentle and anticipating, see ahead.
8. Be patient with students that has no courage and weak.
9. To educate hard students with good manner and advise.
10. Don’t shout at students who ask question.
11. Be interested by a students question and listen attentively.
12. Understand the question and answer only the question.
13. Accept excuses and put things in its place.
14. Accept his fault and admit/honour the truth.
15. Prevent student from learning disastrous thing.
16. Awaken the three worlds (body, emotion and thought) toward the path of universal spiritual way of life.
17. Be precise, clear and firm; be just.
18. By necessity a master could be authoritarian without becoming authoritarian.
19. To prefer/encourage expression then submission.
20. To know how to be: sometimes be in front as a guide, sometimes in the middle as participant, sometimes behind watching and observing so everything going well.
21. Always ready to give and transmit the knowledge with caring-love.
22. The aim/goal and the satisfaction of a master is to transform a student/disciple into a teacher/master.
23. Offer advise and explanation according to students level/maturity. In this case it is useful to know in advance the students inner-situation, his/her “ 3 worlds” expressions and his/her goal in action/doing.
24. Respect students opinions and indicate where she/he will arrive with that opinion.
25. Keep maintaining the behaviour and appearance of a master, it is the mirror of his/her healthiness in body, emotion, thought and spirit.
26. Before all, to serve student first for the common purpose/cause/work.
27. Behave in mind to feed the whole worlds/ everybody even though she/he speaks for one student.
28. Thinking analytically and globally at the same time without neglecting the important presence of the intuition.
29. In his/her every expression of the three worlds (body, emotion and thought) always contain compassion and universal love.
30. Every action should be natural, in the way to honour the law of nature, to cultivate nature.

N°: 1-15 from : Hakki Ibrahim, Turkish wise man, translate by Ali Ichsan Kaleçi into French, and by Tapa into English
N°: 16-30 from : Tapa Sudana

0 Comments:

Post a Comment

<< Home