Τα 21 μαθήματα του Tribuana.
Καλλιεργώντας την έκφραση των 3 κόσμων:
Nους, σώμα, συναίσθημα.
Στο Μπαλί οι ηθοποιοί συμπεριφέρονται σαν υπηρέτες. Υπηρετούν την ιστορία που θα πουν. Η ιστορία έχει ήδη ζωή. Για να αποκαλύψουν αυτή την ζωή, οι ηθοποιοί πρέπει να κινητοποιήσουν όλα τους τα αποθέματα. Η δουλειά τους είναι να ξυπνήσουν και να ενώσουν την έκφραση των 3 κόσμων (σώμα, συναίσθημα, σκέψη), με στόχο να καταφέρουν την ολική έκφραση με βαθιά και ολιστική προσέγγιση.
Το πεδίο ανακάλυψης περιλαμβάνει:
1. Πεντσάκ Σιλάτ (Ινδονησιακή πολεμική τέχνη=η τέχνη της επιβίωσης).
2. Τάι τσι ( η κίνηση που οδηγεί στη συνειδητοποίηση των αρθρώσεων και της ενέργειας=chi).
3. Τσι Κούνγκ ( σωματικές και νοητικές ασκήσεις που οδηγούν στη συνειδητοποίηση της πολύ λεπτής ενέργειας που μας δίνει ζωή).
4. Κρούστά εμπνευσμένα από το Kodo( Ιαπωνία), άσκηση στο ρυθμό, την αντοχή και τη δύναμη, φωνές των 3 κόσμων.
5. Γιόγκα (στατική θέση, ευαισθησία να αισθανθεί κανείς την εσωτερική ώθηση που οδηγεί τον ηθοποιό στη δράση).
6. Πραναγιάμα (αναπνευστικές ασκήσεις, μέσα και έξω απ'την ενέργεια-δέχομαι και εξωθώ διαφορετικά είδη ενέργειας).
7. Ταοιστικές ασκήσεις υγείας ( χρησιμοποιώντας εικόνες, κίνηση, συναισθήματα, ήχο, και νοητική δραστηριότητα).
8. Δουλειά με το κοντάρι,ΤONGAT. Οι ηθοποιοί χειρίζονται και παίζουν με το κοντάρι επαναλαμβάνοντας κάποιες ασκήσεις που τους έχουν δωθεί. Η άσκηση με το κοντάρι είναι εμπνευσμένη απο την πολεμική τέχνη για ζέσταμα, ομάδικες ασκήσεις και αφύπνιση της αίσθησης:"να είσαι έτοιμος να ακολουθήσεις"(όπως ο ηθοποιός ακολουθεί και δίνει ζωή σε έναν χαρακτήρα,σε μια ιστορία).
9. Δουλειά με τις μάσκες, σμιλεύοντας το σώμα του άλλου.
10. Δουλειά με μουσικά όργανα / κρουστά.
11. Δουλειά με αντικείμενα, υλικά σαν εργαλεία για αφήγηση ιστορίας ή έκφραση.
12. Αυτοσχεδιασμός...
13. Η λειτουργία μιας ομάδας, ομάδικα παιχνίδια, συζητήσεις. Προσφορά στο κέντρο(την ουσία) του κοινού ενδιαφέροντος είναι να δίνεις ζωή στην ιστορια που μοιράζεσαι με τους άλλους δημόσια. Η αφήγηση της ιστορίας αφορά τον καθένα, ταυτόχρονα οι ηθοποιοί παραμένουν ανοιχτοί, σε εγρήγορση, ειλικρινείς, ουσιαστικοί και ωστόσο αληθινά απλοί.
14. Κετσάκ (Μπαλινέζικος εκστατικός χορός).Ο χορός αυτός επιτρέπει στους ηθοποιούς να ασκήσουν τη φωνή τους, το ρυθμό και την συνολική/ομαδική συνείδηση αρμονικά.
15. Χορός με μουσική, τραγουδώντας τραγούδια από διαφορετικές χώρες, συνθέτοντας φωνήεντα και συμφωνά που παράγουν ήχο( τον ήχο της ιερής συλλαβής), που μπορεί να αποτελέσει μέσο επικοινωνίας.
16. Δουλειά στην προσωπική συλλαβή/ ήχο/ φωνή. οι συμμετέχοντες βρίσκουν, γεννούν, μια νέα συλλάβη κάθε μέρα. Μια συλλαβή αποτελείται απο ένα φωνήεν και 1-4 σύμφωνα. Όπως και στο τοτέμ, η εξέλιξη της δουλειάς ,της σύνθεσης, του ήχου, αναπτύσσεται κατά τέτοιο τρόπο ώστε η δουλειά/σύνθεση/ήχος της πρώτης μέρας να γεννήσει τη συλλαβή της δεύτερης μέρας, η πραγματικότητα της δεύτερης θα γεννήσει αύτη της τριτής.......
17. Μελέτη μικρών φράσεων που θεωρούνται η αποκρυστάλλωση της σκέψης, οι καρποί του διαλογισμού. Αντανάκλαση και ανταλλαγή απόψεων , συζήτηση στην ομάδα..αυτές οι διαδικασίες είναι ο τρόπος με τον οποίο καλλιεργείται και ασκείται η σκέψη παράγοντας μια κοινή θεατρική γλώσσα.
18. Αφήγηση ιστορίας. Η ακρόαση ιστοριών που διηγούνται οι συμμετέχοντες ή ο Tapa Sudana, πάνω στις οποίες εκ των υστέρων γίνοται αυτοσχεδιασμοί.Οι ηθοποιοί βρίσκουν ια κοινή γλώσσα που ανακαλύπτουν μαζί. Δίνουμε ζωή στην ιστορία σημαίνει βρίσκουμε μαζί την εσωτερική ώθηση της ιστορίας που μας ενώνει και της δίνουμε ρυθμό μέσω της καρδιάς.
19. Δουλειά με το “τοτέμ”, ομαδικό ή προσωπικό.Το τοτέμ είναι μια σύνθεση αντικειμένων που δημιουργείται με την καθημερινή πρόσθεση κάποιων πραγμάτων. Σημείο εκκινησης του τοτέμ μπορούν να σταθούν ένα μέρος και μια ιδέα που χρειάζονται αντικείμενα για να γίνουν πιο πραγματικά/ορατά μέσω της ύλης.
20. «Σκληρό Δίσκο» η δημιουργία μιάς προσωπικής ταυτότητας σ ένα κομμάτι χαρτί με ζωγραφιές και ήχους. Όταν το πνεύμα του τοτέμ συγκεντρώνεται σε ένα κομμάτι χαρτιού, γίνεται εικόνα..μια εικόνα που χτίζεται κάθε μέρα προσθέτοντας σ'αυτή μια χρωματιστή γραμμή ή ένα σχήμα κάθε μέρα.
21. Εισαγωγή της έννοιας του ιερού και της ιεροτελεστίας, τιμώντας τα αντικείμενα της δουλειάς, το χώρο στον οποίο δουλεύουμε και το περιβάλλον. Ο χώρος στον οποίο δουλεύεις θεωρείται χώρος που καλλιεργείς τον τρόπο ζωής(DO JO). O καθένας συμμετέχει στην διατήρηση και την προετοιμασία του χώρου, αναπτύσσοντας την ομαδική δουλειά και την αίσθηση ευθύνης.
Εάν το θέατρο είναι “ένα διαμάντι της ζωής”, ο στόχος του είναι η αποκρυστάλλωση της εμπειρίας / της ζωής / της πραγματικότητας σε έκφραση, με την αφύπνιση των τριών κόσμων (σώμα, συναίσθημα, σκέψη).. ακολουθώντας το μονοπάτι της αρμονίας με την φύση και προσαρμόζωντας τον εαυτό μας στις ανάγκες του χώρου, του χρόνου και της κατάστασης.
Ένας ηθοποιός πρέπει να είναι υγιής, σε ισορροπία και ευαίσθητος ώστε να μπορεί να ζωντανέψει την ιστορία (που του δίνει ζωή) για χάρη του κοινού που έχει έρθει για να μοιραστεί την αλήθεια της αφήγησης.