TRIBUANA-ΤΡΕΙΣ ΚΟΣΜΟΙ.The awakening of the 3 world.

Καλλιεργώντας την έκφραση των 3 κόσμων:Σκέψη, συναίσθημα,σώμα.Μια πρόταση δουλειάς για το θέατρο που εμπνεύστηκε και διδάσκεται απο τον Tapa Sudana-ηθοποιό απο το Bali.Ανοιχτή παρουσίαση της δουλειάς για όσους ενδιαφέρονται γι'αυτή την προσέγγιση.

Sunday, May 16, 2010

Θέατρο Βαρομετρικό/ Θερμομετρικό


Θέατρο TRIBUANA στο δρόμο ενός βαρομετρικού / θερμομετρικού θεάτρου, ενός θεάτρου που καθρεφτίζει τη ζωή, τη συμπεριφορά ενός ανθρώπινου όντος, την κοινωνία, τον κόσμο στον οποίο ζούμε...τον Κόσμο....τον μικρόκοσμο και το μακρόκοσμο.

Ποιές είναι οι παράμετροί του;

Είναι η παράμετρος του 3.

3 καταστάσεις : στερεό, υγρό, αέριο / ατμός (αόρατο)
3 είδη ενέργειας : φυσική (σωματική), συναισθηματική, σκέψη (πνευματική)
3 άλλες που θα πρέπει να βρούμε και να ορίσουμε

Η πρόθεση είναι το να τις φέρουμε σε αρμονία.

Δουλειά πάνω στη ζωή, να συμπυκνώσουμε και να κρυσταλλοποιήσουμε τη ζωή σε ένα θεατρικό πακέτο, οπότε η ιστορία μιας ζωής 5 χρόνων να μπορεί ίσως να ειπωθεί σε 5 λεπτά. Για αυτή την ιδέα πρέπει να εκπαιδεύσουμε τον εαυτό μας στην «ερμηνεία», πως να εξάγουμε την ουσία του «πράγματος», την ουσία της ζωής.
Ώστε να κάνουμε το ουσιώδες πράξη, προς έκφραση των 3 κόσμων του ανθρώπου: με χειρονομίες ή σωματική κίνηση με φωνή /τραγούδι/ ήχο και κείμενο - τον κρύσταλλο του συλλογισμού, τον καρπό της σκέψης που αντανακλάται μέσα μας, τον ατμό: το θυμίαμα του διαλογισμού.
Γεννήθηκα το 1945 στη
Denpasar στο Μπαλί, σπούδασα για 10 χρόνια στη Τζακάρτα, στη Γαλλία από το 1974, προσπαθώ να καλέσω την κληρονομιά των προγόνων μου του μπαλινέζικου Ανιμιστικού Ινδουισμού, εμπειρίες της παρελθούσας μου ζωής, ώστε να χτίσω αυτόν τον tribuan-ικό δρόμο με άλλους συμμετέχοντες. Ποιοί είναι οι συμμετέχοντες; Είναι εκείνοι που έχουν κάνει ήδη το εργαστήριο tribuan-ικού θεάτρου.
Για να συνοδεύσω την ιδέα μου, καθώς δεν είμαι πολύ καλός στο να υπηρετώ τα νοήματα και τις επιθυμίες των «λέξεων» (προσπαθώ να είμαι απλώς ακριβής/δίκαιος υπηρέτης), βάζω σπόρους σε εικόνες,
video, μουσική, κείμενα στο internet, σε blog, you tube, daily motion, myspace, face book κ.α.

ΧΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΡΟΜΟ για την επόμενη γενιά στη γη, χρειαζόμαστε ένα βαρόμετρο, ένα εργαλείο μέτρησης, ζύγισης, τι πρέπει να κάνουμε και τι να μην κάνουμε,πως,... και το θέατρο είναι ένας δρόμος να δουλέψουμε πάνω στο φως της ζωής, ένας δρόμος με φως, μια δημιουργία για να τη χαρούμε μαζί.

(κείμενο σε εξέλιξη)


TRIBUANA THEATRE on the way of theatre barometric/thermometric, a theatre that mirroring the life, the behavior of human being, the society, the world where we live, ....the cosmos .... micro and macro cosmos.

What is its parameter? Is the parameter of 3.

3 states of thing: solid, liquid and steams/air/ (invisible).

3 types of energy: physical, emotional, thought/spiritual.

3 others that we should find and determine.

The intension is to make them in harmony.

Working on life, to compact and crystalize the life on a theatrical package, so a story of life of 5 years may be could be told in 5 minutes. For that idea we need to train ourself in "interpretation", how to subtract the essence of "thing", the essence of life.

To do the essential in action, in expression of the 3 worlds of human: in gesture or movement with the body, in voice/ song/ sound and in text as the crystal of contemplation, the fruit of reflection, the steam: incense of meditation.

I was born in Bali in 1945 at Denpasar, educated for 10 years in Jogyakarta, and in France since 1974, i try to summon my ancestor heritage of balinese Animistic Hinduism, my past life experiences to build this tribuana-way with other participants . Who are them the participants? They are the one who has done the workshop of tribuana-theatre.

To accompany my idea, since i am not very well in serving the means and desires of "words" (i try to be the just servant), i spread grains in image, video, music, text in internet, in blog, ,

IN BULDING THE WAY for the future generation on earth, we need a "barometer", a tool for mesure, for weighing, which one to do and which one not to do, how... and theatre is a way to work on the light of life, a way with light,a creation to enjoy together.

(text in evolution ...)



Master's Considerations




~Θεωρήσεις ενός αριστοτέχνη δασκάλου~


· 1. Αποδέχεται τις δυσκολίες και τα όριά του μπροστά στους μαθητές του.

· 2. Διατηρεί τη σιωπή του.

· 3. Είναι γαλήνιος και ήρεμος, έχει συνείδηση της έκφρασης των συναισθήματων.

· 4. Έχει ήρεμη και καθαρή σκέψη.

· 5. Είναι μετριόφρων, απλός και ουσιαστικός.

· 6. Αποφεύγει τα αστεία που περιφρονούν τους μαθητές.

· 7. Είναι ευγενικός και μπορεί να βλέπει εμπρός, να προ-βλέπει.

· 8. Είναι υπομονετικός με τους μαθητές που δεν έχουν θάρρος και είναι αδύναμοι.

· 9. Εκπαιδεύει τους σκληρούς μαθητές με καλό τρόπο και συμβουλές.

· 10. Δε φωνάζει στους μαθητές που κάνουν ερωτήσεις.

· 11. Ενδιαφέρεται για την ερώτηση του μαθητή του και ακούει προσεχτικά.

· 12. Καταλαβαίνει την ερώτηση και απαντά μόνο στην ερώτηση.

· 13. Αποδέχεται τις δικαιολογίες και βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

· 14. Αποδέχεται το λάθος του και παραδέχεται/τιμά την αλήθεια.

· 15. Εμποδίζει προληπτικά το μαθητή από το να μάθει καταστροφικά πράγματα.

· 16. Αφυπνίζει τους τρείς κόσμους (σώμα, συναίσθημα και σκέψη ) προς το μονοπάτι του οικουμενικού πνευματικού δρόμου της ζωής.

· 18. Είναι ακριβής, ξεκάθαρος και σταθερός.

· 19. Προτιμάει/ενθαρρύνει την έκφραση παρά την υποταγή.

· 20. Ξέρει πως να υπάρχει : άλλοτε μπροστά σαν οδηγός, μερικές φορές στη μέση σαν συμμετέχων, μερικές φορές πίσω βλέποντας και παρατηρώντας ώστε όλα να πηγαίνουν καλά.

· 21. Πάντοτε έτοιμος να δώσει και να μεταδώσει τη γνώση με φροντίδα και αγάπη.

· 22. Ο στόχος/σκοπός και η ικανοποίηση ενός master είναι να μεταμορφώσει έναν μαθητή σε δάσκαλο/master.

· 23. Προσφέρει συμβουλές και εξηγήσεις ανάλογα με το επίπεδο /την ωριμότητα , του μαθητή. Σ’αυτή την περίπτωση είναι χρήσιμο να ξέρει εκ των προτέρων την εσωτερική κατάσταση ενός μαθητή, πως εκφράζει τους τρείς κόσμους και τους στόχους του/της, στην πράξη/δράση.

· 24. Σέβεται τις γνώμες του μαθητή/της μαθήτριάς του και του/της υποδεικνύει που θα φτάσει με τη γνώμη του/της.

· 25. Διατηρεί τη συμπεριφορά και την εμφάνιση ενός master, είναι ο καθρέφτης της υγείας του στο σώμα, το συναίσθημα, τη σκέψη και το πνεύμα.

· 26. Πρώτα απόλα υπηρετεί τους μαθητές.

· 27. Συμπεριφέρεται έχοντας στο νου ότι τρέφει όλους τους κόσμους/ τον καθένα μαθητή , ακόμη κι όταν μιλάει σε έναν μαθητή.

· 28. Σκέπτεται αναλυτικά και σφαιρικά/παγκόσμια την ίδια στιγμή.

· 29. Σε κάθε έκφρασή των τριών κόσμων του/της (σώμα, συναίσθημα και σκέψη) πάντα περιέχει συμπόνοια και οικουμενική αγάπη.

· 30. Κάθε πράξη πρέπει να είναι φυσική, στο δρόμο που τιμά το νόμο της φύσης, καλλιεργεί τη φύση.

νº 1-15

από τον Hakki Ibrahim , σοφός από την Τουρκία- μετάφραση στα Γαλλικά από τον Ali Ichsan Kaleçi

νº16-30

από τον Tapa Sudana.




Masters Considerations (English)

1. Accept difficulties and his limits in front of his/her students.
2. Keep maintaining his/her silence.
3. Be calm and serene, aware of emotional expression.
4. Restful thought and clear.
5. Be modest, simple and essential.
6. Avoid jokes that despise students.
7. Gentle and anticipating, see ahead.
8. Be patient with students that has no courage and weak.
9. To educate hard students with good manner and advise.
10. Don’t shout at students who ask question.
11. Be interested by a students question and listen attentively.
12. Understand the question and answer only the question.
13. Accept excuses and put things in its place.
14. Accept his fault and admit/honour the truth.
15. Prevent student from learning disastrous thing.
16. Awaken the three worlds (body, emotion and thought) toward the path of universal spiritual way of life.
17. Be precise, clear and firm; be just.
18. By necessity a master could be authoritarian without becoming authoritarian.
19. To prefer/encourage expression then submission.
20. To know how to be: sometimes be in front as a guide, sometimes in the middle as participant, sometimes behind watching and observing so everything going well.
21. Always ready to give and transmit the knowledge with caring-love.
22. The aim/goal and the satisfaction of a master is to transform a student/disciple into a teacher/master.
23. Offer advise and explanation according to students level/maturity. In this case it is useful to know in advance the students inner-situation, his/her “ 3 worlds” expressions and his/her goal in action/doing.
24. Respect students opinions and indicate where she/he will arrive with that opinion.
25. Keep maintaining the behaviour and appearance of a master, it is the mirror of his/her healthiness in body, emotion, thought and spirit.
26. Before all, to serve student first for the common purpose/cause/work.
27. Behave in mind to feed the whole worlds/ everybody even though she/he speaks for one student.
28. Thinking analytically and globally at the same time without neglecting the important presence of the intuition.
29. In his/her every expression of the three worlds (body, emotion and thought) always contain compassion and universal love.
30. Every action should be natural, in the way to honour the law of nature, to cultivate nature.

N°: 1-15 from : Hakki Ibrahim, Turkish wise man, translate by Ali Ichsan Kaleçi into French, and by Tapa into English
N°: 16-30 from : Tapa Sudana